loading...
سایت تخصصی حضرت رقیه (س)
به سایت حرم حضرت رقیه (س) خوش آمدید www.Roghayeh.net
بازدید : 1259 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)
برای دیدنِ رویت ، نتیجه داده اصرارم
                                        به امّید همین لحظه ٬ پدر شبهاست بیدارم
وداعِ آخرین بابا ، تو را بوسیدم و رفتی
                                        نگو گشته فراموشم ، ز تو بوسی طلبـــکارم
هزار افسوس این لبها ، همان لبهای سابق نیست
                                        پر از زخم است میترسم ، از آنها بوسه بردارم
تو گفتی خواندنِ قرآن ، ثواب است و پسندیده
                                       چرا پس سنگ میخوردی؟ پریشان گشته افکارم
در این شبهای دور از تو ، اگر گویم چه با ما شد
                                       دگر از من نمیپرسی ، چــرا اینگونه بیمـــــــارم!
قلم گردید انگشتم ٬ به روی خاکِ ویرانه
                                      نوشتم بر علی اکبر: بیـــــا من دوسـتـت دارم!!
شبی در راه خوابیدم ، به خوابم حرمله آمـــد
                                      به او گفتم برو قاتــــل ٬ برو مــن از تـــو بیزارم
تو با تیرِ سه پر کُشتی ٬ عزیزِ شیرخوارم را
                                      چرا میخندی ای ملعون؟ نمیبینی عــــــزادارم؟
پریدم ناگهان از خواب ٬ دیدم کاروان رفتــــه
                                      و من در دشتِ پُر خوفی ، کنار بوته ای خـــــارم
نمیدانم چه شد گفتم : مدَدْتی اُمّی یا زهرا
                                      بیـا بانــوی خوبیــــها ، در این صحــــرا گرفتـارم
(مَتی اَقْــــدِرْ زَوَرتُ اَنتْ٬اَلا یا مَلجـــَـأ العـالمْ)*
                                      دلم تنگ است مادرجـــان ، بیا محتــاجِ دیـدارم
خدا خیرش دهد آمد ، ولی دستی به پهلو داشت
                                      چه بانویی چه ایثـاری! به او جانی بدهکــارم
همه گویند این دختر ، شبیهِ مادرش زهراست
                                      شبیه نیمی از رویش ٬ شده نیمی ز رخسارم!
چو دِعبل نیست فرشی ٬ من نظر کردم که بنویسد
                                      تمامِ شاعـــرانت را خـــودم بـابـا مـددکـارم
شاعر : بهنام فرشی

 

شعر حضرت رقیه ، شعر شهادت حضرت رقیه ، شعر سوم محرم ، غزل حضرت رقیه ، شعر 5 صفر ، شعر وفات حضرت رقیه ، شعر رحلت حضرت رقیه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا شما تاکنون به زیارت حضرت رقیه (س) در سوریه مشرف شده اید؟
    ارتباط با ما

    آمار سایت
  • کل مطالب : 433
  • کل نظرات : 1066
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1099
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 221
  • باردید دیروز : 379
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 6,805
  • بازدید سال : 36,039
  • بازدید کلی : 1,370,033
  • کدهای اختصاصی