loading...
سایت تخصصی حضرت رقیه (س)
به سایت حرم حضرت رقیه (س) خوش آمدید www.Roghayeh.net
بازدید : 1805 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (4)

حدود دو سال پیش در برنامه سمت خدا شبکه سه ، سوال یکی از بینندگان مطرح شد و حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری هم به آن پاسخ داد. از آنجایی که موضوع آن سوال تا حدودی به بحث پیرامون حضرت رقیه سلام الله علیها هم مربوط میشود لذا پرسش و پاسخ آن را در سایت قرار دادیم که در ذیل مشاهه می فرمایید.

 ****

سلام من پسرس هفده ساله هستم که مشکلات زندگی شدیدا گریبان من را گرفته است و آنقدر به من فشار آورده که یک روز با پدرم دعوایم شد و به حرم امام رضا (ع) رفتم و از آقا گله کردم که چرا حاجت من را نمی دهی و گفتم که اگر حاجت من را ندهی دیگر به حرم نمی آیم . من شنیده بودم که یک نفر از حضرت رقیه خواسته بود که دخترش را شفا بده و الا دیگر به حرمش نیاید و دخترش شفا گرفته بود . بعد از اینکه من از حرم بیرون آمدم بیمار شدم . بعد از چند روز حالم خوب شد وبه خودم گفتم که انسان اگر سلامتی داشته باشد بهتر از هر چیزی است . از آن موقع تصمیم گرفتم که وقتی به حرم می روم به گنبد نگاه کنم و به آقا بگویم که تو که آخر گره را باز می کنی چرا اول آنرا باز نمی کنی . مشکلات من و خانواده ام چه زمانی حل می شود ؟

 

ماندگاری پاسخ آقای ماندگاری چنین بود: این جوان صداقت زیبایی دارد. اگر امام رضا (ع) حاجتش را سریع می داد به این معرفت نمی رسد . باید باور کرد که امام رضا (ع) داشتن و حضرت رقیه (س) داشتن، ارزشش بیشتر از این است که همه چیز داشته باشیم . امام رضا (ع) داشته باشم پول نداشته باشم ، آسایش در خانه نداشته باشم و امکانات نداشته باشم . آن کس که تو را دارد چه ندارد و آن کس که تو را ندارد چه دارد. جوانی می گفت که من به امام رضا (ع) گفتم که تا حاجت من را ندهی دیگر به حرم تو نمی آیم اما حالا دلم تنگ شده است آیا می توانم به حرم بروم ؟ گفتم که تو اول امام رضا (ع) را بخاطر حاجت خودت می خواستی ولی الان امام را بخاطر خودش می خواهی . الان عاشق امام رضا (ع) شده ای ولی اگر امام رضا (ع) فقط حاجت تو را می داد او را بخاطر حاجت دادن دوست داشتی .

در آیه شصت سوره ی غافر خدا می فرماید که دعا دو تا وجه دارد . یکی ارتباط با خدا و یکی حاجت خواستن . من گاهی این حاجت را به شما نمی دهم که این ارتباط دوام داشته باشد . خیلی ها می گویند که مسیحی از امام حسین (ع) و حضرت ابو الفضل (ع) و حضرت رقیه (س) و... حاجت گرفته و رفته است . او قرار نیست که تداوم ارتباط داشته باشد ولی تو قرار است که تداوم ارتباط داشته باشی . گاهی وقتی حاجت های ما را به ما می دهند و دیگر هیچ مشکلی نداریم دیگر کاری به امام رضا (ع) نداریم .

همه ی حاجت ها را به ما نمی دهند تا یا امام رضا (ع) و یا صاحب الزمان ما قطع نشود. یا الله گفتن بدون ماشین و امکانات ارزشش بیشتر است یا اینکه ماشین بدون خدا داشته باشم . ما نمی خواهیم بگوییم که اگر امام رضا (ع) داشته باشی ماشین نداری یا برعکس . می شود که ما هم دنیا و هم آخرت داشته باشیم . اگر امر بر این دایر شد که دنیا داشتن ، بدون امام رضا (ع) یا دنیا نداشتن با امام رضا (ع) باشد ، بنطر من داشتن امام رضا (ع) ارزش بالاتری دارد . 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط فاطمه در تاریخ 1393/03/26 و 17:54 دقیقه ارسال شده است

غریب ترین حرم عاشقان روی زمین حرم بانوی سه ساله است.امیدوارم گوشه نگاهی به زندگی مون بندازه

این نظر توسط عبدالله العاصی(بنده گنهکار خدا) در تاریخ 1393/03/03 و 9:48 دقیقه ارسال شده است

انان که خاک را به نظر کیمیا کنند
ایا شود که گوشه چشمی به ما کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این نظر توسط panje در تاریخ 1393/01/19 و 1:58 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز شکلک
اگه با سیستم های کسب درآمد پاپ آپ آشنایی داری
بهت پیشنهاد میکنم از این سایت استفاده کنی
این سایت از همه لحاظ خیلی خوبه
تو شمارش آی پی ها حرف نداره
اینجوری نیست که یکی بشماره سه تا رو نشماره
هر آی پی هم 120 ریال محاسبه میکنه
شکلک سال خوبی داشته باشی

این نظر توسط بیگلری در تاریخ 1392/12/26 و 23:13 دقیقه ارسال شده است

السلام علیک یا بضعة ابی عبدالله علیه السلام


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا شما تاکنون به زیارت حضرت رقیه (س) در سوریه مشرف شده اید؟
    ارتباط با ما

    آمار سایت
  • کل مطالب : 433
  • کل نظرات : 1066
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1099
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 379
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 6,628
  • بازدید سال : 35,862
  • بازدید کلی : 1,369,856
  • کدهای اختصاصی